Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Speelontwikkeling bij kinderen met beperkingen

Wetenschappelijke publicatie

Definitie van spel, definitie van beperkingen. Modellen over spelontwikkeling bij kinderen met …

2017 LUDI-network
Lees meer

Geef kinderen de natuur (terug)

Wetenschappelijke publicatie

Deze publicatie van Natuurmonumenten geeft een overzicht van recent wetenschappelijk onderzoek naar …

2 september 2019 Prof. Dr. Agnes van den Berg en Dr. Femke Beute
Lees meer

Barrières, begeleiders en oplossingen voor fysiek actief spelen op de speelplaats

Wetenschappelijke publicatie

Het perspectief van ouders en professionals op barrières, begeleiders en oplossingen die de …

2018 Hogeschool Utrecht, Research Center for Healthy and Sustainable Living
Lees meer