Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Geef kinderen de natuur (terug)

Wetenschappelijke publicatie

Deze publicatie van Natuurmonumenten geeft een overzicht van recent wetenschappelijk onderzoek naar …

2 september 2019 Prof. Dr. Agnes van den Berg en Dr. Femke Beute
Lees meer

Buitenspeelbeleid Gemeenten

Wetenschappelijke publicatie

Buitenspelen levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde fysieke, sociaal-emotionele en mentale …

2022 Mulier Instituut
Lees meer

Evaluatie van kinderspel. Hulpmiddelen en methoden

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kun je spel en spelen evalueren? Welke assessments zijn beschikbaar? Wat meet je?

2018 LUDI-network
Lees meer