Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Gezond spelen, beter omgaan met ziekte

Wetenschappelijke publicatie

Over klinisch, fundamenteel en toegepast onderzoek naar spelen als essentieel onderdeel voor gezond …

2018 Universiteit Utrecht en UMC Utrecht, Neuroscience & Biobehavioral Reviews
Lees meer

Richtlijnen voor het ondersteunen van kinderen met een handicap bij het spelen

Wetenschappelijke publicatie
2018 LUDI-network
Lees meer

Speel- en recreëerbelemmeringen voor kinderen en jongeren met een handicap

Wetenschappelijke publicatie
2017 LUDI-network
Lees meer