Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

School en vriendschappen

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar vriendschappen en eenzaamheid bij kinderen in het speciaal onderwijs. ‘School gaat …

2018 MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, de Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen
Lees meer

Kinderen met een handicap in Tel

Wetenschappelijke publicatie

Over aantallen kinderen met een handicap en spreiding per gemeente en provincie.

2013 Verwey Jonker Instituut
Lees meer

Gezond spelen, beter omgaan met chronische ziekte

Wetenschappelijke publicatie

Van Lego tot Pokémon-Go: hoe helpt spelen kinderen om te gaan met chronische ziekten?

Lopend onderzoek Universiteit Utrecht
Lees meer