Naar de hoofdinhoud

Aanbevelingen voor inclusieve speeltuinen

A Scoping Review of Evidence-Informed Recommendations for Designing Inclusive Playgrounds

Wetenschappelijke publicatie

Hoe ontwerp je een speeltuin zo dat kinderen met een handicap er ook kunnen spelen? Dit artikel in Frontiers in Rehabilitation Sciences maakt een inventarisatie van adviezen die zich in de praktijk hebben bewezen.

De onderzoekers kijken niet alleen naar het technische ontwerp van de speeltuin, maar ook naar sociale aspecten zoals de rol van toezicht en begeleiding.

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Buitenspeelbeleid Gemeenten

Wetenschappelijke publicatie

Buitenspelen levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde fysieke, sociaal-emotionele en mentale …

2022 Mulier Instituut
Lees meer

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, …

2016 - 2019 Hogeschool van Amsterdam
Lees meer

School en vriendschappen

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar vriendschappen en eenzaamheid bij kinderen in het speciaal onderwijs. ‘School gaat …

2018 MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, de Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen
Lees meer